Sygnaliści
Wypełniając zapisy ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów oraz zapisy Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii (Dz. Urz. UE . L Nr 305, str. 17), Dyrektor Instytutu wprowadził Zarządzeniem Nr 15/2024 z dnia 17 września 2024 roku Regulamin zgłoszeń wewnętrznych określający wewnętrzną procedurę zgłaszania naruszeń prawa i podejmowania działań następczych, obowiązujący w Centrum Naukowo-Badawczym Ochrony Przeciwpożarowej im. Józefa Tuliszkowskiego – Państwowym Instytucie Badawczym.
Regulamin określa zasady i tryb poufnego zgłaszania przez sygnalistów naruszeń obowiązującego prawa, regulacji wewnętrznych lub standardów etycznych.
Sygnalista może dokonać zgłoszenia wewnętrznego w następujący sposób:
- za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłając wypełniony formularz zgłoszenia naruszeń prawa na adres sygnalisci@cnbop.pl
- za pośrednictwem poczty tradycyjnej, w zamkniętej kopercie opatrzonej napisem „Komisja ds. rozpoznawania naruszeń prawa – do rąk własnych”, wysyłając formularz na adres Instytutu:
Centrum Naukowo-Badawcze Ochrony Przeciwpożarowej -Państwowy Instytut Badawczy
ul. Nadwiślańska 213, 05-420 Józefów