Wypełniając zapisy ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów oraz zapisy Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii (Dz. Urz. UE . L Nr 305, str. 17), Dyrektor Instytutu wprowadził Zarządzeniem Nr 15/2024 z dnia 17 września 2024 roku Regulamin zgłoszeń wewnętrznych określający wewnętrzną procedurę zgłaszania naruszeń prawa i podejmowania działań następczych, obowiązujący w Centrum Naukowo-Badawczym Ochrony Przeciwpożarowej im. Józefa Tuliszkowskiego – Państwowym Instytucie Badawczym.

Regulamin określa zasady i tryb poufnego zgłaszania przez sygnalistów naruszeń obowiązującego prawa, regulacji wewnętrznych lub standardów etycznych.

Sygnalista może dokonać zgłoszenia wewnętrznego w następujący sposób:

  1. za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłając wypełniony formularz zgłoszenia naruszeń prawa na adres sygnalisci@cnbop.pl
  2. za pośrednictwem poczty tradycyjnej, w zamkniętej kopercie opatrzonej napisem Komisja ds. rozpoznawania naruszeń prawa – do rąk własnych, wysyłając formularz na adres Instytutu:

    Centrum Naukowo-Badawcze Ochrony Przeciwpożarowej -Państwowy Instytut Badawczy
    ul. Nadwiślańska 213, 05-420 Józefów

Pliki do pobrania

  • Formularz zgłoszenia naruszeń prawa w CNBOP-PIB
  • Regulamin zgłoszeń wewnętrznych