Badania prowadzone są na odpowiednich stanowiskach badawczych i wysokiej klasy wyposażeniu kontrolno-pomiarowym. Przykładowe stanowiska badawcze:

Stanowisko służy do badania odporności na przemakanie obuwia strażackiego skórzanego w warunkach określonych w normie PN-O-91123.

STANOWISKO DO BADANIA PRZEMAKALNOŚCI OBUWIA STRAŻACKIEGO

Stanowisko służy do wyznaczania charakterystyk (siły podnoszenia w funkcji wysokości podnoszenia) oraz badania wytrzymałości badanych poduszek.

STANOWISKO DO BADANIA PODUSZEK PODNOSZĄCYCH

Stanowisko służy do badania wytrzymałości oraz sił wypychania korka z rurociągu.

STANOWISKO DO BADANIA KORKÓW USZCZELNIAJĄCYCH

Stanowisko służy do badania odporności na przemoczenie wewnętrznej strony warstwy termoizolacyjnej w czasie jednogodzinnej próby sztucznego deszczu o intensywności zraszania 450+/-50 dm3/m2h.

STANOWISKO DO BADANIA PRZEMAKALNOŚCI UBRANIA STRAŻACKIEGO

Stanowisko służy do badania odporności na ogień masek w warunkach określonych w normie PN-EN-136.

STANOWISKO DO BADANIA PALNOŚCI MASEK

Stanowisko służy do badania zdolności pojazdu pożarniczego do zachowania funkcjonalności i braku kolizji pomiędzy różnymi komponentami łącznie z kabiną i zabudową, po wjechaniu równocześnie na dwa najazdy o określonej wysokości ustawione po przekątnej na płaszczyźnie poziomej, jak określono w normie PN-EN 1846-2+A1.

STANOWISKO KRZYŻOWANIA OSI W POJAZDACH

Stanowisko służy do badania kąta przechyłu bocznego przy którym ostatnie pochylone koło pojazdu pożarniczego traci kontakt z płaszczyzną podłoża, w warunkach określono w normie PN-EN 1846-2+A1.

STANOWISKO DO BADANIA GRANICZNEGO KĄTA PRZECHYŁU POJAZDÓW

Stanowisko służy do badania masy własnej pojazdu, maksymalnej masy rzeczywistej pojazdu, masy środków gaśniczych oraz rozkładu tych mas na koła i osie pojazdu w warunkach określonych w normie PN-EN 1846-2+A1.

STANOWISKO DO BADANIA MAS POJAZDÓW I NACISKÓW

Stanowisko służy do badania właściwości fizycznych i wytrzymałościowych pożarniczych węży ssawnych i tłocznych oraz armatury pożarniczej.

STANOWISKO DO BADANIA WĘŻY SSAWNYCH I TŁOCZNYCH