W programie wstępnej certyfikacji usług w ochronie przeciwpożarowej spełnienie wymagań weryfikowane jest na podstawie oceny warunków techniczno-organizacyjnych realizowanej usługi.

Wymagania te w praktyce dotyczą potwierdzenia między innymi:

  • stanu formalnoprawnego usługodawcy,
  • wymagań organizacyjnych wyposażenia,
  • ustanowienia i udokumentowania prowadzonej działalności w tym autoryzacji producenta/głównego dystrybutora w oparciu o urządzenia/wyroby, którego firma prowadzi działalność usługową,
  • kwalifikacji zatrudnionego personelu,
  • zapewnienia serwisu i obsługi konserwacyjnej,
  • ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w obszarze realizowanych usług.

Certyfikat wstępny dla realizowanej usługi w ochronie przeciwpożarowej jest wydawany na okres 36 miesięcy.

Certyfikację wstępną kierujemy w szczególności do startaupów i firm poszerzających swoją działalność.

Wniosek
Ocena formalna wniosku
Umowa
Ocena warunków techniczno-organizacyjnych usługi
Decyzja o wydaniu certyfikatu
Umowa nadzorowania certyfikacji
Kontrola nad certyfikatem